Hvor stor betydning har det logo design for dig?

14 April 2022 Anders Lundtang Hansen

editorial

Lad os bruge to eksempler i denne artikel:

1) Du er chef i en større virksomhed, eller du har i hvert fald en idé om, at det her skal gå hen at blive en (verdens)kendt virksomhed, som folk vil kunne genkende på produktet og/eller den/de servicer, som man yder her.

Måske overtager man endda en virksomhed, der allerede er stor, og så føler man, at den trænger til at blive relanceret, og det indebærer blandt andet, at man giver den et nyt logo.

Så man nedsætter et udvalg til at se på den slags, og man tager fat i kyndigt personale, der kan stå for at lave et logo til en, for de har forstand på at gøre den slags.

Man skal igennem man del-processer for at få lavet det logo, da det skal stå skarpt i alle detaljer, for det her logo er virkelig vigtigt for dig.

logo design

Logo designet kan være vigtigt og mindre vigtigt

2) Du har planer om at åbne en lille hobbyforretning, der måske mere eller mindre bare består af en bod nede for enden af vejen, men i tilfælde af at den forretning skulle tjene en del, må du hellere registrere den som en virksomhed.

Dette kræver jo et logo, så det må du hellere få lavet, og det kan du tegne, hvorefter det lige bliver rettet til på en computer.

Måske er du en enkeltmandsvirksomhed, hvor du godt ved, at der er kunder, og du har ikke store planer om at ekspandere, men der skal dog være noget, som du kan blive genkendt på foruden dit firma navn, så du må hellere få lavet et logo.

Sådan kan man to forskellige indstillinger – og der kan være flere i midten eller på hver side af dette spekter – til, hvor meget eller lidt man går op i sådan noget som et logo design til ens virksomhed.

More articles